lördag 11 maj 2013

"Underkastelsen"

I dag ligger jag i sängen och vilar med en dålig mage :-( Så jag passade på att kolla på dokumentern "Underkastelsen" som jag har velat se i flera år. Men i dag hade jag som sagt tid och möjlighet. Det är en otroligt intressant och bra domkumentär, men skrämmande. Jag har tänkt att jag är ganska insatt angående hälsa och miljö men jag kunde aldrig drömma om att det var så här illa. Att alla dessa kemikalier som har kommit de senaste 50 åren skadar våra kroppas så enormt. Att övervikt, diabetes, ADHD, beteendestörningar, hormonrubbningar m.m. har så tydliga kopplingar till kemikalier är fruktansvärt. Vi är levande experiment och den cocktail som dessa kemikaler bildar är en tickande bomb. Men jag är hoppfull då jag är övertygad om att vi kan hjälpa våra kroppar att avgiftas, renas och läkas. Med rätt kost, kosttillskott, alternativa behandlingar kan vi hjälpa våra kroppar att stärkas. Vi har alla en självläkande kraft, t.e.x. så läker ett skärsår av sig själv utan medicin. Men det gäller att stärka våra självläkande krafter, ge kroppen rätt bränsle och se att den är en helhet som måste mötas med respekt. En helhet bestående av en kropp, själ och ande. Att vi påverkas av det psykiska, fysiska och sociala och att alla delarna måste tas om hand. Vi måste sluta att bara behandla symtomen, minska ner användandet av läkemedel, äta mer ekologisk mat och minska ner på onyttig raffinerad mat såsom socker, vittmjöl och mjölkprodukter som är så behandlade i fabriker att ingen näring finns kvar. Gör vi detta så tror jag att vi kan upprätta hälsa och bibehålla hälsa samt att vi kan klarar av sjukdom bättre om vi möter den. Se gärna "Underkastelsen" då medvetenhet och kunskap är ett viktigt steget mot förändring. Här kommer tips på två sidor: www.slh.nu och blogg.passagen.se/sannaehdin/‎ Önskar alla en bra dag! //Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar