fredag 24 maj 2013

Sitter och dricker kaffe, tittar på facebook m.m. Rihanna poppar i högtalarna, barnen tittar på filmen med "Pettsson och findus" i vårt sovrum. I dag är det fredag, de små barnen är lediga vilket är så mysigt. Det känns så lyxigt att få vara hemma bara vi, hemma och mysa, titta på film, leka. I dag är även alla grannbarnen lediga. De går på en Thailändsk skola och i dag är det en Buddha dag så deras skola är stängd... så snart är nog huset fullt med lekande barn! Det är lite molnigt ute, det har regnat och åskat hela natten, i natt igen. Jag hoppas på sol lite senare, jag måste få sola lite, är alldeles för blek för att ha bott i Thailand i 5 månader. Ikväll ska jag ut och äta middag med mina bästa grannar/vänner. Vet inte om vi ska fira eller sörja ;-) Det ska i alla fall bli väldigt trevligt. Alla 6 barn + Amanda ska vara hos vår granne och vän Stefan som har ordnat disco, Håkan ska vara ordningsvakt, men jag undra verkligen vad Fredrik och Axel ska göra... Fast de kanske kvalar in som barn ;-) Det kommer att bli tomt utan våra grannar på Bali, det är så underbart här. Barnen springer fritt emellan varandra, leker ute hela dagarna när de inte är i skolan förstås, cyklar, spelar fotboll eller som i går spionerar på varandra, så våra barn har det toppen här i Thailand, på Bali (vårt husområde heter så). Jag ska inte klaga själv, älskar att jag kan "fastna" en stund hos en granne och prata om allt mellan himmel och jord, kanske dricka ett glas vin, en öl eller en kopp te. Det är ju så här jag vill bo, att barnen kan springa fritt mellan kompisar, umgås med trevliga grannar, ta ett dopp i poolen. Ja jag kommer att sakna Thailand och "vårt Bali". Men var så säker vi kommer tillbaka! Nu kom de två första grannbarnen <3 Ha en bra fredag, för det ska jag! Mojito baby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar