måndag 13 maj 2013

Experiment!

Efter att ha varit dåligt i några dagar har jag insett att det är bra att experimentera lite. Jag hade inge vätskeersättning hemma andra dan så då började jag tänka på alternativa vägar att få i mig socker, salt och vätska... Resultatet blev en egenblandad drink; Pressad limesaft, salt och vatten, när jag hade druckit upp det hällde jag i coca cola. Det var fortfarande salt kvar i glaset, jag rörde om och drack och voila= vätskeersättning,vätska, salt och socker+ lite lime. Det gick även jättebra att bland med soda vatten. Efter ca 30 min mådde jag mycket bättre! Så ja, det var nog lite vätskebrist jag hade drabbats av. Jag känner av det i kroppen i dag med, fortfarande torr i munn, törstig, lite lätt illamående och flimmer för ögonen samt att huvudvärken kommer krypande, migrän?. Jag har fortsatt att inta mina två special drinkar i dag samt ätit några rostmackor samt en liten påse chips. Rena hälsomaten, not! Då kom jag på att coca cola urholkar kroppen på magnesium och att migrän är ett tecken på magnesium brist och jag som har druckit 4 st burkar på 2 dagar... Så nu är magnesium tabletten intagen, känner redan att huvudvärken börjar lätta! Det är inte kul att vara sjuk, men man hinner reflekter över livet, inser vad mycket man har att vara tacksam över. Så det är viktigt att låta oss vara sjuka när vi är sjuk, kroppen behöver vila och ibland tror jag att den tvingar oss till vila genom sjukdom... Så lyssna till din kropp, den talar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar