fredag 17 maj 2013

Sista veckorna har varit segveckor.. tröttheten har bitit sig fast i mig som en seg dimma. Lusten att göra något är borta, vill bara ligga inne i sängen och läsa, titta på facebook, skriva... fast umgås med vänner vill jag oxå och lyckan är total när min underbara familj kommer hem från skolan. Är jag skoltrött??? Eller behöver jag bara komma hemifrån och jobba? Det är en konstig känsla, för jag mår bra, är glad och så men orken fattas mig. Är det bara i mitt huvud eller sitter tröttheten på insidan, i kroppen? Jag längtar faktiskt hem till Sverige, till lite kyla, till vår underbara natur, att få gå ut och gå långa skogspromenader utan att svettas halv ihjäl. Jag längtar även till mjölkfria produkter som smakar gott samt utbud av nyttig mat i affärer. Fast egentligen har jag den bästa maten tillgänglig här i Thailand, frukt och grönsaker i massor. Men jag har ingen motivation och ork att äta bara det här. Jag äter överlag mycket nyttigare här, men bristen på mjölkfritt gör att jag äter mjölk produkter vilket gör att mina eksem blir värre. Hur kan man göra så mot sig själv, äta saker kroppen skriker ut- ät inte??? För min kropp gillar varken gluten eller mjölk och nu på sista tiden har jag verkligen ökat min förståelse varför. Vi är inte skapta för att äta superprocessad mat som i längden gör oss sjuka. Se inlägg på blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/de_vita_giftet‎ Nä nu ska jag gå och dricka ur en kokosnöt :-)

1 kommentar:

  1. håll ut, snart är du hemma i vardagen i Sverige och då kommer du sakna det du har nu, så är vi bara funtade:)) kram och lycka till

    SvaraRadera