onsdag 8 maj 2013

I´m back!

Efter mer än ett års uppehåll så bestämde jag mig för att återuppta min blogg i dag. Detta var dock inte det lättaste då jag hade glömt bort mitt lösenord... men efter mycket strul och tankeverksamhet lyckades jag luska fram det från min lilla hjärna :-) Jag befinner mig i Thailand med min familj. Vi har varit här i över 4 månader denna gång. Vi bor i Leam Mae Phim på husområdet Bali i samma gamla hus 41. Vi har haft en bra tid, som vanligt tycker vi att tiden går alldeles för fort och vi hinner inte ens hälften av det vi tänkt. Jag pluggar på distans, Psykologi I. Just nu läser jag en kurs i Social psykologi, vilket är väldigt intressant. Jag har pluggat på distans i snart 1,5 år (3 terminer) och planerar att fortsätta till hösten. Så länge att det känns kul och intressant så fortsätter jag! Våra barn börjar bli stora, Amanda blir 12 år i augusti, Alvin fyllde 5 år i april och Emilina blir 3 år i september. Jag tycker att det känns skönt, livet blir lite lättare ju äldre de små blir... att de sedan borde stanna i växt snart är en annan sak ;-) Om 3 veckor åker vi till Bangkok för att sedan åka hem till Sverige den 1 juni, känns smått overkligt. Väl i Sverige skall jag gå en kurs i NLP den 2 juni, så ingen rast eller ro här inte. Det skall bli jätte spännande. Jag håller på att avsluta min ICC coach utbildning så jag skall se till att bli klar innan vi åker hem. Det är konstigt när man är bort så pass länge som vi är, det är sista veckorna jag vaknar till liv och inser att allt jag måste göra måste göras nu på 3 veckor... Varför blir det så? Allt i sista stund. Ändå hinns allt inte med. Så det måste bli minst ett till besök i Thailand... hur länge är en annan fråga!? Vad framtiden har att erbjuda vet bara den. Vi står med öppna armar och välkomnar den! Jag har insett att jag gillar osäkerheten, ovissheten och spänningen i att inte veta alls hur framtiden blir, det vet väl ingen, men jag har slutat att planera den i detalj. Jag sätter i stället upp mål jag vill uppnå, drömmar jag vill uppfylla och visioner jag vill förverkliga. Inga bilder i dag- fel dator- men de kommer snart hoppas jag ;-) Önskar alla er toppen bra dag och tack för att läser <3 Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar