tisdag 27 september 2011

Thailand!

Ja nu är vi framme (det har vi ju varit i 6 dagar nu) men det tar typ en vecka att landa och speciellt om man gör som vi har gjort.. bokar ett boende som sen visar sig vara nått helt annat än det du tänkt dig. Det var ett riktigt Thaihus, inget kök och stenhårda sängar, så vi stod ut en natt. Sen fick vi flytta in i vår kära väns hus i Mae Phim. Det blev räddningen, nu har vi haft vi ca 1 vecka på oss och hitta ett nytt boende vilket är så där lätt.. vi vill ju ha ett bra boende men till ett väldigt bra pris då vi har en ganska begänsad budget. Men det verkar lösa sig efter många timmar framför datorn, sökandes på blocket, vet inte hur många mail vi har skickat till en massa människor (alltså svarat på deras annonser) och även lagt ut en egen annons. Men det verkar bli ett jätte fint hus i Mae Phim i ett område som heter Sunflower och huset är ca 104 kvm+ altan. Vi ska bara komma överens om priset :) Jag prutar och prutar ;-) Så nu håller vi tummarna att de tar vårt senaste bud :) Vi väntar på svar i dag! Sen efter det i mitten/slutet av dec kommer vi att flytta till en alldeles nybyggd lägenhet på 72,5 kvm inklusive balkong men då 50 m till havet och pool på taket till ett super bra pris :) Det går att pruta även med svenskar :) För det är svenskägda båda boendena. Så jag hoppas det kommer att bli bra och att mina barn inte river inredningen ;-)


Annars mår vi bra, som sagt en jobbig start. Men så har alla våra thailandsresor varit, jobbigt första dagarna innan man kommer in i rätt tid och hittar i byn m.m. Sen har det regnat en del sen vi kom ner, september är visst den här provinsens regnigaste månad (det märks) och det är ju inte heller så kul. Fast nu känns det oxå ok, nu börjar alla bitar falla på plats.

Jag insåg att om ca 2 veckor måste jag senast söka till högskolan om jag ska plugga till våren, så jag har suttit och kollat kurser i kväll. Det finns så otroligt många, vad ska man läsa? Jag hittade en som hetter nåt i stil med: kost, näring och hälsa- den vill jag verkligen läsa. Men den var bara på 7,5 poäng, fast det är ju bra för då kan jag läsa 2 el 3 till intressanta kurser. Ja ja spännande spännande :)

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund och njuta av lugnet när alla barnen sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar