onsdag 7 september 2011

Höst!

I dag var det riktigt höst rusk väder, regnet öser ner på min tvätt som jag hängde i går när solen sken. Den får hänga ett tag till. I dag ska jag baka massor med chokladkakor, måste in till den stora staden Ludvika och handla lite. I morgon bär det av mot Sthlm, ska bli kul men även lite sorgligt att träffa en massa vänner. Det blir sista gången på många månader... om dom inte kommer till Thailand förstås :) Vilket jag självklart tycker att alla ska göra!

Emilina är en liten rymmare, hon tar sig förbi mina grindar i trappen och tittar sedan på mig med världens nöjdaste flin. Min lilla busunge och jag som hoppades på att hon skulle vara lugn som en filbunke tills hon blev minst 3 år (för att sen klara det mesta själv, som att gå i trappor m.m) men men äpplet faller inte långt i från trädet eller vad man nu säger :)

Håkan (det är min man) har ont i ryggen, troligvis är det en kota vid bröstryggen som är låst, så han kan knappt sova, stackarn. Hoppas att han får en tid hos kiropratorn i dag el i morgon då han ska jobba i helgen och då inte får sova på 1,5 dygn + 1,5 dygn. Och så att han ska kunna hjälpa till att packa och städa i dag :-)

När man vet att man kommer att få ca 30 grader värme i ca 8 månader framåt så njuter jag av att få frysa lite och även mysa inne med tända ljus, tröja och tofflor. Men jag vet att ni är många som INTE gillar dessa dagar och kommer att få många fler, så för er skull hoppas jag att det ska bli en fin höst.

Nu ska jag sätta lite fart på mig och resten av familjen. Heja heja familjen, klä på er snabbt ;-)

1 kommentar: