måndag 20 februari 2012

Fint väder

I dag är det en sådan där härlig dag. Solen skiner och det känns bara härligt i luften. Alla soliga dagar borde ju kännas så här, men de gör de inte vissa är bättre än andra.

I dag var Håkan hemma på f.m så jag kunde plugga i lugn o ro, så skönt. Jag har hunnit göra tre frågor (mitt mål är att göra 1 om dan, det är mycket läsning för att svara på dom) så jag ligger bra till inför kommande dagar, men det behövs då jag skall sammanfatta allas diskutioner. Det känns lite nervöst...

Men jag har mycket läsning i min engelska kursbok, inte alltid lätt att plöja igenom, men det går ändå bättre än förväntat. Jag tänker att det går och att jag förstår och faktiskt så gör jag det tillslut!

I lördags var det dåligt väder, det regnde hela dan så vi drog till Rayong och shoppade lite. Jag hittade 1 par short, en supersnygg kofta, 1 t-shirt och 1 långärmad tröja. Allt för ca 500 kr (det var finshopping). Men jag unnade mig då jag vägde mig i tordags och insåg att jag har gått ner minst 7 kg sedan december utan att riktigt vara medveten om det :) Jag har dock ansträngt mig, tar ju morgonpromenader varannan dag och har skärpt mig regält med kosten men jag beklagade mig senast förra veckan att det inte hände något :) Man går ju bara i klänningar och kjolar så jag märker inte på kläderna, så det var verkligen en kul upptäckt! Nu är jag ännu mer taggad att bli av med mina graviditets kilon.

Nu ska jag unna mig lite vattenmelon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar