torsdag 13 oktober 2011

en regnig dag i Thailand

Idag vaknade jag inte pigg som en mört kl 06.00, idag är en seg dag och vädret lika så, regn. Men vi är inne och myser. Emilina har äntligen somnat så jag kan laga lunch. I går gjorde jag kyckling med brocolli, lök, färsk grönpeppar, vitlök och sockerärtor i gräddsås, mums och så klyftpotatis och rostade morötter. Det blir tvärtom här, lyxmat när man lagar hemma och vardagsmat när man äter ute :) Så jag åt upp resterna och gör kyckling ben i ugnen och lite mer klyftpotatis o sockerärtor.

Nog om mat, i dag är jag trött och har lite huvudvärk :( Men men livet är ju inte alltid på topp även fast man är i Thailand. Fast det är enklare här. Efter maten ska vi ut och titta på en munksermoni. Dom fira att en pojke ska bli munk. Det är visst en stor helgdag i dag så hela gatan var avstängd och det gick inga songtawer (eller hur det nu stavs) så Håkan höll inte på att komma till jobbet, som tur var så åkte hans kollega alldeles fel så hon kunde hämta upp honom. Så kan det gå :)

Emilina har lärt sig att gå några steg, min lilla stora tjej. Alvin har lärt sig att simma under vatten, han är helt galen i vatten, han hoppar från kanten och dyker under vattnet.

Oj nu vaknar lilla E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar